VESIVEK
Vesivek on Suomen johtava katto- ja salaojaremonttien tekijä. Yritys koetaan luotettavana, rehtinä, kotimaisena ja vastuullisena toimijana. Vesivekin ehdottomana vahvuutena on yrityksen palvelukonsepti – se toteuttaa koko remontin ilman alihankkijoita, tarpeen mukaan erittäin nopeassa aikataulussa. Vesivek on panostanut aiemmin vahvasti taktiseen näkyvyyteen, mutta yrityksellä oli tarve kasvattaa myös harkintaa ja tunnettuutta tärkeimmissä kohderyhmissä: tavallisissa omakotitaloasujissa.
VESIVEK
Vesivek on Suomen johtava katto- ja salaojaremonttien tekijä. Yritys koetaan luotettavana, rehtinä, kotimaisena ja vastuullisena toimijana. Vesivekin ehdottomana vahvuutena on yrityksen palvelukonsepti – se toteuttaa koko remontin ilman alihankkijoita, tarpeen mukaan erittäin nopeassa aikataulussa. Vesivek on panostanut aiemmin vahvasti taktiseen näkyvyyteen, mutta yrityksellä oli tarve kasvattaa myös harkintaa ja tunnettuutta tärkeimmissä kohderyhmissä: tavallisissa omakotitaloasujissa.
Haaste
Miten erottua kilpaillulla alalla?
Kilpailu katto- ja salaojaremonttien alalla on kovaa. Toimijoita on paljon etenkin paikallisella tasolla, ja monesti kauppoja yritetään kotiuttaa hintakärjellä. Jotta Vesivek voisi olla valtakunnallisella tasolla harkintaryhmässä ja ihmisten mielissä tarpeen herätessä, oli heidän erottauduttava omilla vahvuuksilla ja laatumielikuvilla.
Ratkaisu
Vesivekin äänensävyä ja kohderyhmää kunnioittava spotti
Asiantuntijuus alalla ja laadukkaat tuotteet ovat Vesivekin kohdalla selviö. Oman tehtaan tuotteiden lisäksi Vesivek erottuu erinomaisella palvelulla ja yhteydenpidolla. Tätä Vesivekin palvelun laadukkuutta päätettiin tuoda spotissa esiin, rennolla, sopivan oivaltavalla ja kohderyhmää kutittelevalla tavalla. Mediatoimisto OMD loi Vesivekille harkintaa ja tunnettuutta kasvattavan mediasuunnitelman, jossa liikkuva kuva korostuu. Kuubi suunnitteli ja toteutti TV-spotin ja sitä tukevat some- ja display-sisällöt. Koko projektin ajan yhteistyö Vesivekin ja mediatoimiston kanssa oli syvää.
Toteutus
Tunteisiin vaikuttaminen laadulla ja huolettomuudella
Emme tuoneet spottiin monia myyntiargumentteja, vaikka niitä olisi Vesivekin kohdalla löytynytkin. Keskityimme laadun ja huolettomuuden viestimiseen. Luotimme ostetun median korkeaan volyymiin. Halusimme, että Vesivek mielikuvallisesti omistaa kattoremontit. Keskityimme emootioihin. Johtavana toimijana Vesivekin ei ollut tarve argumentoida itse remonttia, vaan sen jälkeistä tunnetta. Niinpä teimme lyhyen hyväntuulisen TV-spotin, joka viestii ennen kaikkea huolettomuutta ja laatua. Siitä, miten vaivaton ja helppo Vesivekin kattoremontti on asiakkaalle – se käy niin helposti, että eihän sitä muista edes tehdyksi.