HELSINGIN SEUDUN KAUPPAKAMARI
Kuubi suunnitteli ja tuotti animoituja, visuaalisesti vaikuttavia ja brändi-ilmeen mukaisia Canva-pohjia Helsingin seudun kauppakamarin markkinointitiimin käyttöön varmistamaan sisällöntuotannon johdonmukaisuutta.
HELSINGIN SEUDUN KAUPPAKAMARI
Kuubi suunnitteli ja tuotti animoituja, visuaalisesti vaikuttavia ja brändi-ilmeen mukaisia Canva-pohjia Helsingin seudun kauppakamarin markkinointitiimin käyttöön varmistamaan sisällöntuotannon johdonmukaisuutta.
Haaste
Helsingin seudun kauppakamarin in-house-tiimi tuottaa runsaasti markkinointisisältöä eri kanaviin usean tekijän toimesta hyödyntäen materiaalien tuotannossa Canva-työkalua. Kun Canva-pohjia käytetään runsaasti ja eri kanavissa, korostuu tarve huolehtia visuaalisen ilmeen yhdenmukaisuudesta ja brändi-ilmeen jalkautumisesta.
Ratkaisu
Kuubi suunnitteli ja toteutti monikäyttöisiä Canva-pohjia eri formaateissa kolmen eri tuoteryhmän tarpeisiin. Pohjiin sisällytettiin animoituja brändielementtejä, tekstianimaatioita, muokattavia kuva-alueita sekä alku- ja loppuplansseja, jotka tukevat ammattimaista ja brändin mukaista viestintää kaikissa kanavissa. Pohjissa huomioitiin kunkin ryhmän brändivärit, kohderyhmät ja käyttötarkoitukset. Keskeisessä roolissa oli myös animaatiotyylin ja brändielementtien animoinnin suunnittelu, jotta ilme pysyy tunnistettavana ja elävänä kanavasta riippumatta. Kuubi laati myös pohjien käyttöohjeen, jonka avulla varmistetaan, että pohjia hyödynnetään brändi-ilmeen mukaisesti ja jalkautetaan mahdollisimman yhtenäisesti.
Hyödyt
Tuloksena markkinointitiimi sai työkaluja, jotka nopeuttavat arjen sisällöntuotantoa, vähentävät manuaalista työtä ja varmistavat visuaalisen laadun – tekijästä riippumatta.
