DNA YRITYKSILLE – DIGITAALISTEN LÄPIMURTOJEN AALLONHARJALLA

Suunnittelimme ja toteutimme näyttävän visuaalisen sisältökokonaisuuden DNA:n yritysmarkkinoinnin teknologiatrendit-raporttiin. Vuosittain julkaistava kattava teknologiatrendit-raportti on yksi DNA:n yritysmarkkinoinnin suurimmista vuosittaisista projekteista.

DNA YRITYKSILLE – DIGITAALISTEN LÄPIMURTOJEN AALLONHARJALLA

Suunnittelimme ja toteutimme näyttävän visuaalisen sisältökokonaisuuden DNA:n yritysmarkkinoinnin teknologiatrendit-raporttiin. Vuosittain julkaistava kattava teknologiatrendit-raportti on yksi DNA:n yritysmarkkinoinnin suurimmista vuosittaisista projekteista.

Haaste

Miten luodaan kuvitus, joka sitoo raportin sisällöt ehyeksi kokonaisuudeksi?

Haasteena oli suunnitella ja luoda teknologista edelläkävijyyttä kuvastavia toteutuksia, jotka linkittyvät 12 valittuun tulevaisuuden trendiin. Tuotetun (still ja liikkuva kuva) materiaalin tuli toimia monessa eri kanavassa ja koossa.

Ratkaisu

Teknologisen kehityksen ja inhimillisyyden harmonia

Raportin visuaalinen ilme toteutettiin sen henkeen sopivalla tavalla, eli vahvasti tekoälyä hyödyntäen.

Tekoäly oli mukana heti suunnittelun alkuvaiheessa. Nopeat testaukset ja ensimmäiset AI-luonnokset toimivat heti hyvänä perustana. Niiden pohjalta oli hyvä käydä ajatuksia läpi asiakkaan kanssa. Jo tuotannon alkuvaiheessa esitetyt konkreettiset ideat, antoivat selvän näkemyksen raportin lopullisesta ilmeestä.

Suunnittelun lähtökohdaksi otettiin inhimillisyys ja ihmisen harmoninen vuorovaikutus uuden tekniikan kanssa. Visuaalinen konseptimme kiteytyi ajatukseen, että katsomme tulevaisuuteen trendit paljastavan linssin läpi. Symmetria, linssin ja lasimaisuuden abstraktisuus ja kuvissa kuitenkin läsnä oleva inhimillisyys herättävät mielenkiintoa ja huomiota.

Toteutus

Käsityön ja tekoälyn täydellinen yhdistelmä

Alusta asti Kuubin suunnittelun ja tuotannon tukena käytettiin tekoälyohjelmia laajalla skaalalla. Toteutus edellytti ammattimaista tekoälysovellusten tuntemusta (Kling, Pika 2.0, Runway, Midjourney), ymmärrystä brändistä, sen ilmeestä ja tavoitteista ja kaiken edellä mainitun siirtämistä toimiviksi prompteiksi yrityksen, erehdyksen ja oivalluksen kautta. Näin projektissa toteutui loistavasti Kuubin mantra Creativity loves technology.

Itse raportin kuvituksen lisäksi materiaaleja tuotettiin someen, displayhin sekä DOOH-toteutuksiin.

Raportti nostaa esiin teknologiakentän keskeisiä ja ajankohtaisia teemoja, jotka tulevat vaikuttamaan merkittävästi tulevaisuuteemme. DNA:n kumppani Netprofile vastaa raportin trendisisällöistä laajalla asiantuntemuksella ja osaamisella.

Tutustu raporttiin tästä:
https://www.dna.fi/yrityksille/teknologiatrendit2025

Käytämme sivustolla evästeitä luodaksemme mahdollisimman käyttäjäystävällisen kokemuksen.