AGCO POWER

AGCO Power, yksi maailman johtavista raskaiden työkoneiden moottorivalmistajista, etsi ratkaisua tuotteiden ja moottoritehtaan esittelemiseen virtuaalisesti brändiä sopivasti vahvistavalla tavalla. Suunnittelimme ja toteutimme virtuaalisen showroomin ja tehdaskierroksen, joissa AGCO Powerin tuotteet ja osaaminen pääsevät valokeilaan.

AGCO POWER

AGCO Power, yksi maailman johtavista raskaiden työkoneiden moottorivalmistajista, etsi ratkaisua tuotteiden ja moottoritehtaan esittelemiseen virtuaalisesti brändiä sopivasti vahvistavalla tavalla. Suunnittelimme ja toteutimme virtuaalisen showroomin ja tehdaskierroksen, joissa AGCO Powerin tuotteet ja osaaminen pääsevät valokeilaan.

Haaste

Tuotteet ja tehdas virtuaalisena

AGCO Power tarvitsi ratkaisun moottorituotteiden esittelemiseen asiakkaalleen virtuaalisesti aikana, jolloin messujen järjestäminen oli hankalaa. Samalla haluttiin vahvistaa AGCO Powerin brändiä moottorivalmistajien edelläkävijänä. Sidosryhmille puolestaan haluttiin esitellä tehdasta, jossa tuotteet valmistetaan - ilman fyysiseen tehdasvierailuun liittyviä käytännön haasteita.

Ratkaisu

Virtuaalinen showroom ja tehdaskierros

Suunnittelimme ja toteutimme AGCO Powerille sekä virtuaalisen showroomin, joka esittelee AGCO Powerin tuotteita ja palveluita, että virtuaalisen tehdaskierroksen. Showroom luotiin täysin 3D-mallintamalla, virtuaalinen tehdaskierros taas syntyi Kuubin moottoritehtaalla ottamista 360-valokuvista.

Toteutus

Moderni toteutus ja joustava sisällönhallinta

Kuubi toteutti showroomin moderneilla teknologiaratkaisuilla pilvipalveluihin tukeutuen, tavoitteena minimaalinen ylläpidon tarve. Showroom ja tehdaskierros rakennettiin samalle alustalle, ja molemmat ovat lähes täysin asiakkaan hallinnoitavissa helppokäyttöisen ja joustavan Storyblok-sisällönhallintajärjestelmän avulla. AGCO Powerin HD-sarjan moottorit esitellään interaktiivisten ja animoitujen 3D-mallien avulla hyödyntäen WebGL-teknologiaa. Koko showroom on responsiivinen ja toimii 3D-malleja myöten myös mobiililaitteilla.

Asiakkaalta

"AGCO Power on päivittänyt brändiään ja markkinointiviestintäänsä aktiivisesti vuodesta 2021 lähtien ja tämän keskiössä on luonnollisesti moottorituotteemme, mutta myös kehittyneet tuotantoteknologiat erityisesti päätehtaallamme Nokian Linnavuoressa. Koronapandemia osoitti, että meillä tulee olla digitaalisia kanavia, jota kautta voimme viestiä tehokkaasti ja mieleenpainuvasti sekä sisäisille että ulkoisille yleisöille. Kuubin tarjoama alusta ja ratkaisut palvelevat näitä molempia erinomaisesti.”

Tommi Puomisto, Marketing Manager, AGCO Power

Näe voimantuoton tulevaisuus joka kulmasta

Vieraile AGCO Power showroomissa

Käytämme sivustolla evästeitä luodaksemme mahdollisimman käyttäjäystävällisen kokemuksen.