AALTO EE: OPPIMISALUSTAN MAINONTAA KETTERÄLLÄ JA LUOVALLA OTTEELLA
Aalto EE:n uusi Life Wide Learning -oppimisalusta tarjoaa eri alojen ammattilaisille mahdollisuuden syventää osaamistaan. Kuubi suunnitteli oppimisalustalle mainonnan visuaalisen konseptin, jota on hyödynnetty monipuolisesti eri ohjelmien mainonnassa. Projektin suola on ollut ketterä ja testaamiseen perustuva toimintamalli, jossa mainontaa tuotetaan eri digitaalisiin kanaviin kohderyhmiä puhuttelevalla tavalla.


AALTO EE: OPPIMISALUSTAN MAINONTAA KETTERÄLLÄ JA LUOVALLA OTTEELLA
Aalto EE:n uusi Life Wide Learning -oppimisalusta tarjoaa eri alojen ammattilaisille mahdollisuuden syventää osaamistaan. Kuubi suunnitteli oppimisalustalle mainonnan visuaalisen konseptin, jota on hyödynnetty monipuolisesti eri ohjelmien mainonnassa. Projektin suola on ollut ketterä ja testaamiseen perustuva toimintamalli, jossa mainontaa tuotetaan eri digitaalisiin kanaviin kohderyhmiä puhuttelevalla tavalla.
Haaste
Kansainvälisen tunnettuuden ja myynnin kasvu
Aalto EE:n tavoitteena oli kasvattaa uuden Life Wide Learning -oppimisalustan tunnettuutta ja myyntiä kansainvälisesti. Mainonnan tuli kunnioittaa Aalto EE:n brändiä, mutta puhutella nuorempaa, kansainvälistä kohderyhmää. Visuaalisen ilmeen tuli joustaa eri digikanavien ja koulutusteemojen tarpeisiin.
Ratkaisu
Moderni ja leikkisä visuaalinen konsepti
Kuubi loi Life Wide Learning -alustan mainontaan leikkisän, raikkaan ja modernin ilmeen, joka puhuttelee varsinkin uran alussa olevia eri alojen asiantuntijoita ja päättäjiä. Konseptista luotiin käsikirja, jonka elementtien valinnassa otettiin huomioon erityisesti animaatioiden tuotanto sekä mahdollisuus hyödyntää niin brändi- kuin piirroskuvia. Projektinhallintaan rakennettiin toimintamalli, joka perustuu Aalto EE:n ja Kuubin väliseen aktiiviseen dialogiin. Toimintamalli on mahdollisimman suoraviivainen, ja tukee molemminpuolista oppimista ja nopeaa reagointia.


Toteutus
Kohdennettu digitaalinen mainonta ja ketterä tuotanto
Visuaalisen konseptin pohjalta on tuotettu mainontaa digitaalisiin kanaviin eri kohderyhmiä puhuttelevalla tavalla niin kuvien kuin animaatioidenkin muodossa. Saatuja tuloksia on jatkuvasti hyödynnetty tuotannossa muun muassa elementtien käytössä ja kuvien valinnoissa.