GREENPEACE

Greenpeacen tavoitteena oli herätellä ihmisiä ja nostaa järjestö jälleen ihmisten mieliin. Niinpä toteutimme heille vaikuttavan, mutta kustannustehokkaan 3D-ulkomainoksen.

GREENPEACE

Greenpeacen tavoitteena oli herätellä ihmisiä ja nostaa järjestö jälleen ihmisten mieliin. Niinpä toteutimme heille vaikuttavan, mutta kustannustehokkaan 3D-ulkomainoksen.

Haaste

Uuteen aaltoon

Vuonna 1971 kaksitoista aktivistia lähti vanhalla kalastusaluksella kohti Pohjoista Tyyntämerta pysäyttämään ydinkoetta. Veneen lempinimeksi muodostui Greenpeace. Siitä lähtien Greenpeace on ollut maailman merkittävin ympäristöjärjestö. Vaikka tarve ympäristöaktivismille on juuri nyt ehkä suurempi kuin koskaan, Greenpeace on jäänyt mediahälyssä liian vähälle huomiolle. Toisaalta järjestö ei ole juurikaan tehnyt brändiaktiviteetteja Suomessa viime vuosien aikana. Niinpä tarpeena oli nostaa Greenpeacen taas paremmin ihmisten mieliin.

Ratkaisu

Nyt ***** riittää!

Greenpeace on riippumaton, siis yksityisten lahjoittajien rahoittama järjestö. Siksi markkinoinnin budjetit ovat rajalliset, eikä massiivisia mediakampanjoita ole mahdollista toteuttaa.

Oli siis tarve tehdä suuri vaikutus ja investoida budjetti järkevästi.

Viestiksi valikoitui koko Greenpeacen työn kattava, herättelevä “Nyt ***** riittää. Suojele elämää“. Koska Greenpeacen työ koskettaa koko maapalloa, ja tavoitteena on herätellä ihmiset, oli mahdollisimman laaja medianäkyvyys mahdollisimman julkisessa tilassa selvästi paras ratkaisu. Siksi mediaksi valikoitui ulkomainonta. Clear Channel auttoi löytämään Greenpeacelle hyvän DOOH-näkyvyyden.

Toteutus

Keskisormea sammakolta

Olimme kiinnostavan äärellä. Tunnettu brändi, sopiva media ja vahva viesti. Oli vielä suunniteltava vaikuttava sisältö. Päätimme hyödyntää olemassa olevaa valokuvaa ja toteuttaa 3D-sisältö Clear Channelin Portrait-mainospinnoille. Greenpeacelta löytyi valmiiksi valokuva valloittavasta, ihmiskunnalle keskisormea näyttävästä sammakosta. Kuvalle rakennettiin kehykset tuomaan syvyyttä ja vahvistamaan 3D-efektiä. Sammakko animoitiin tekoälyn avulla. Tekoälyn avulla tuotantotyöaika pysyi lyhyenä ja kustannukset kurissa.

Lopputuloksena Greenpeace sai vaikuttavan mainoksen ja laajan, aiheelle hyvin sopivan medianäkyvyyden – toivottavasti myös useita uusia ja sitoutuneita yhteisön jäseniä.


“Kuubin ratkaisukeskeisyys, ymmärrys brändistämme ja toimintaa rajaavista tekijöistä sekä työn korkea laatu olivat edellytys upealle kampanjalle. Projekti eteni sujuvasti ja hyvällä fiiliksellä. Kiitos Kuubi!” Sini Santasalo, Head of Fundraising, Greenpeace
Käytämme sivustolla evästeitä luodaksemme mahdollisimman käyttäjäystävällisen kokemuksen.