CLEAR CHANNEL

Loimme Clear Channelin kanssa konseptin, jonka tavoitteena oli muuttaa DOOHin mielikuvia. Suunnittelimme DOOHments -konseptin, jossa myyntiargumentit heräävät eloon. DOOH – the digital must-have.

CLEAR CHANNEL

Loimme Clear Channelin kanssa konseptin, jonka tavoitteena oli muuttaa DOOHin mielikuvia. Suunnittelimme DOOHments -konseptin, jossa myyntiargumentit heräävät eloon. DOOH – the digital must-have.

Haaste

Digikanavien altavastaaja 

Clear Channel on digitaalisen ulkomainonnan DOOHin edelläkävijä. Haasteena oli, että vain noin 40 % mediatoimistojen digisuunnittelijoista koki ulkomainonnan digitaaliseksi kanavaksi. DOOH jäi usein pois digikampanjoista. Se rinnastettiin perinteiseen ulkomainontaan ja koettiin kalliiksi. Monen digisuunnittelijan mielestä DOOH ei ollut mitattava, dataohjattu, reaaliaikainen, kohdistettava eikä ostotapa ollut sama kuin muussa digitaalisessa mediassa. Murrettavia myyttejä oli monia.

Tavoitteena oli muuttaa mielikuvia DOOHista, ja saada digisuunnittelijat havahtumaan ja innostumaan DOOHin ominaisuuksista, ja sen myötä valitsemaan DOOH luontevana vaihtoehtona osaksi digitaalista mediastrategiaa.

Ratkaisu

The truth is out there

Clear Channelin kanssa päätimme luoda konseptin ja tavoitella ennen kaikkea digimediasuunnittelijoita –  tiedostavaa, trendikästä ja kriittistä kohderyhmää. Heitä oli puhuteltava vetoavalla tavalla ja esitettävä vedenpitäviä argumentteja. Kohderyhmä oli innostettava haluamaan DOOHia.

Ymmärsimme, että jos viesti menee läpi ydinkohderyhmälle, se menee läpi myös muille kohderyhmille (mainostaja-asiakkaat, mainostoimistot, digitoimistot, oma henkilöstö). Ymmärsimme myös, että vaikka DOOHista ei saa kaivettua samoja KPI’tä kuin perinteisistä digitaalisista kanavista, se on ohjelmallisesti ostettava, mitattava, bränditurvallinen, dynaaminen, interaktiivinen, edullinen, reaaliaikainen, kohdennettava, monia sisältömuotoja mahdollistava. Lisäksi sitä ei voi skipata. Se on evästeetön. Sitä ei voi estää adblock-ohjelmilla. Ja niin edelleen.

Konseptimme perustui oivallukseen: DOOH on digitaalisen median altavastaaja. Altavastaajien on vaadittava oikeutta. Oli julistettava – suorilla, selkeillä ja voimakkailla viesteillä – että DOOH on digistrategian must-have. Siksi konseptimme perustui suoraviivaisiin myyntiargumentteihin, statementeihin, jotka halusimme hakata viesteinä seinän läpi. Halusimme aiheuttaa tunteen ja perustella järjellä.

Syntyi DOOHmentit

Niitä toimme esiin in your face -tyylillä. Tonaliteetti oli yksinkertainen, julistava ja suoraviivainen, huumoriakin käytettiin. Konseptin julistavuus näkyi vahvasti visuaalisuudessa, jossa herkuttelimme brändiväreillä. 

Toteutus

Let’s make digital great again

Konseptin viestit luotiin hierarkisesti eri tasoille: kattotason viesteiksi, yleisiksi ja taktisiksi viesteiksi. Clear Channel jalkautti konseptin markkinointiin ja myyntiin. Toteutimme pitkän animaatiovideon sekä useita lyhyitä versioita hyödynnettäväksi digitaalisissa kanavissa.

“Kuubin konseptuaalinen osaaminen yllätti meidät todella positiivisesti. Kuubi pystyi luomaan vaikeasta ja haastavasta aiheesta todella kiinnostavan, nykyaikaisen ja tarpeeksi simppelin mainonnan konseptin. Projekti eteni jouhevasti Kuubin osaavissa käsissä”, toteaa Nina Myllyharju, Clear Channelin Head of Marketing and Communications.

Konsepti on otettu hyvin vastaan, ja digitaalisen ulkomainonnan mielikuvat ovat nytkähtäneet askeleen kohti aidosti digitaalista kanavaa.

Käytämme sivustolla evästeitä luodaksemme mahdollisimman käyttäjäystävällisen kokemuksen.