Kuubi

//

15.12.2022

Onnea 20+ vuotias Kuubi

Kuubi 20 vuotta
Piskuisesta tuotantopajasta noin 30 hengen mainostoimistoksi paisunut Kuubi täytti 20 vuotta keväällä 2022. Jotain nykyisestä tekemisen tahdista kertonee se, että vasta reilu puoli vuotta varsinaisten synttärijuhlien jälkeen aihetta ehtii juhlistaa pienellä kirjoituksella.

Sinänsä Kuubin historia noudattaa yleistä ja perinteistä tarinaa firmasta, jonka täytyy kasvaa, uudistua ja välillä keksiä itsensä kokonaan uudestaan, jotta sen olemassaolo olisi oikeutettu ja turvattu. Alkuvaiheiden erinäisten ja sekalaisten tv-, printti- ja mitä-nyt-ikinä-eteen-tulee -tuotantojen jälkeen Kuubi on löytänyt oman fokuksensa digitaalisen markkinoinnin maailmasta.  Siinäpä se historiaosuus lyhyesti.

Kuubin tämän päivän menestys on puhtaasti kuubilaisten ansiota. Kuubi, kuten kaikki muutkin maailman yritykset, on yhtä kuin tekijöidensä summa. Kuubin tekijöissä on aina yhdistynyt kokemus, into, osaaminen, vallitsevien trendien ymmärtäminen ja pieni aavistus tulevista ajan ilmiöiden suuntauksista. Osaavien ja sopivasti erilaisten ihmisten ajatuksia ja taitoja törmäyttämällä syntyy aina jotain uutta ja mielenkiintoista. Siten Kuubi on onnistunut välttämään jämähtämisen ja hitaan hiipumisen alalta. Nuorten osaajien tuoreet näkemykset täydentävät kokeneitten konkareiden varmoja rutiineja. Kuubi vanhenee, mutta ei ikäänny. Vai onko se sittenkin toisinpäin?

Asiakkaatkin tulee mainita. Kuubi on vuosia kestäneellä määrätietoisella työllä onnistunut siirtymään satunnaisista irtokeikoista pitkäaikaisiin ja kaikkia osapuolia mahdollisimman hyvin hyödyttäviin asiakkuussuhteisiin. Kuubilla on kertynyt monia pitkäikäisiä ja tiiviitä asiakkuussuhteita. Se on osoitus luottamuksesta ja siitä että jotain on joskus tehty oikein. Siitä pitää tuntea nöyrää kiitollisuutta ja olla samalla vähän salaa ylpeä.

Juuri nyt trendisanana surisee metaversumi ja siihenkin trendiin on tartuttu etukenossa. Kuubi vastaa kysyntään toteuttamalla virtuaalisia showroomeja. Jo nyt niissä voi shoppailla ja saada tietoa tai palvelua. Pian ne voivat integroitua osaksi rinnakkaisten todellisuuksien muita kauppa- ja tapahtumapaikkoja. Ehkä jonain päivän Kuubilta voi ostaa virtuaalisen 3h + keittiön virtuaalisesta Espoosta tai kokonaisen digiplaneetan, jossa voi muovata maailmansa sellaiseksi kuin itse haluaa. Tai sitten maailmassa kohistaan jo jostain aivan muusta.

Vain muutos on pysyvää. Tulevaisuuden voi silti ennustaa muuttuvan yhä virtuaalisemmaksi. Uudet koneilla luodut universumit avaavat lukemattomia uusia mahdollisuuksia, joihin kannattaa suhtautua avoimella ja oivaltavalla mielellä. Tämä on vienyt Kuubia eteenpäin ja tulee viemään jatkossakin.

Käytämme sivustolla evästeitä luodaksemme mahdollisimman käyttäjäystävällisen kokemuksen.