Anna Porvari
//
13.9.2023
Asiakassuhde kehittyy parhaiten rehellisen palautteen kautta
Jos yritystoiminta olisi bändi, asiakastyytyväisyys näkyisi yleisön antamina aplodeina. Niiden määrän ja laadun perusteella voisi nopeasti päätellä, mitkä kappaleet kannattaa pitää setissä, mitä kannattaa vielä vähän hioa ja mitkä tiputtaa kokonaan pois.
Olemme Kuubissa erittäin kiitollisia kaikesta asiakkailtamme saadusta palautteesta. Se auttaa meitä ymmärtämään paremmin mitä olemme tehneet hyvin ja missä voimme vielä parantaa. Palautteen pohjalta olemme uudistaneet strategiaamme ja kiteyttäneet tarjoomaamme. Seuraamme ja mittaamme asiakastyytyväisyyttä säännöllisesti. Jaan seuraavaksi poimintoja saamastamme palautteesta ja avaan hieman sitä, kuinka nämä palautteet ohjaavat liiketoimintamme kehittämistä.
Useat asiakkaamme ovat kehuneet yhteistyötä Kuubin kanssa saumattomaksi, joustavaksi ja erittäin miellyttäväksi. Moni on korostanut työmme laatua ja asiakkaan toiveiden kuuntelua. Sekä sitä, että tuomme mukaan omaa näkemystämme ja lisäarvoa projekteihin. Kuulemme usein kommentteja, kuten "Asiakasta kuunnellaan”, “Yhteistyö on mutkatonta” ja "Laadukasta työtä". Nämä palautteet osoittavat meille, että olemme onnistuneet rakentamaan positiivisen asiakaskokemuksen, ja että asiakkaamme arvostavat palvelumme laatua ja ammattitaitoamme.
Olemme iloisia kuullessamme että asiakkaamme pitävät meitä asiantuntevana kumppanina, jolla on "erinomainen kyky ymmärtää asiakkaan tarpeet” ja että ”voimme tarjota ratkaisuja monipuolisesti”. Tästähän lopulta kaikessa tekemisessämme on kyse – asiakkaan liiketoiminnan ja tarpeiden ymmärtämisestä ja tukemisesta.
Rinnassamme läikähtää joka kerta, kun olemme jollain tapaa pystyneet ylittämään asiakkaidemme odotukset. Eräs asiakkaamme kirjoitti: "Kuubin asiantuntijatiimi tekee upeaa ja näkemyksellistä työtä, jonka tuloksena on aina vähän enemmän kuin mitä osasimme odottaa". Tekijöillemme tämä pienen tai suuren lisäarvon löytäminen ja tuominen mukaan lopputuotteeseen on tärkeä suunnittelutyötämme eteenpäin ajava elementti. Kysymme toistuvasti itseltämme, mikä on se syy, miksi asiakas on valinnut juuri meidät. Tämä syy tiivistyy asiakkailtamme saamassamme palautteessa: erinomaisuus, asiakaskeskeisyys ja arvostus tekijöitämme ja asiakkaitamme kohtaan.
Asiakaspalautteen avulla pystymme myös tunnistamaan alueita, joissa meillä on vielä kehittämisen varaa. Tavoitteemme on jatkuvasti parantaa toimintaamme, jotta voimme palvella asiakkaitamme entistä paremmin. Maailma muuttuu, ja pyrimme jatkuvasti kehittämään tapoja työskennellä, hyödyntää uusia teknologioita ja automatisoida tuotantoa, joka tehostaa markkinoinnin prosesseja. Hyödynnämme tekoälyä ja pyrimme etukenossa ottamaan käyttöömme työtämme ja asiakkaidemme aikaa säästäviä toimintamalleja. Tämä tietenkin vapauttaa aikaa ja resursseja suunnittelulle sekä entistä näyttävämpien kokonaisuuksien toteuttamiselle. Kuten asiakkaamme meiltä toivovat.
Yhtenä tärkeänä mittarina asiakastyytyväisyydelle käytämme Net Promoter Scorea (NPS). Olemme ylpeitä, sillä viimeisimmän kyselyn perusteella Kuubin NPS on 75,8. NPS on meillä ollut noususuuntainen, mikä on merkittävä saavutus ja selkeä osoitus siitä, että olemme onnistuneet luomaan vahvan luottamuksen asiakkaidemme keskuudessa. Olemme onnistuneet sekä täyttämään asiakkaidemme odotukset että ylittämään ne. Mutta emme aio pysähtyä tähän – jokainen numero ja palaute antaa meille lisää aineksia 'sävellystyöhön', jotta bändimme voimme jatkossakin soittaa musiikkia, joka saa yleisön palaamaan keikoillemme yhä uudestaan. Ehkä jopa ottamaan kaverinsakin mukaan.
Kiitos palautteesta, upeat asiakkaamme!